Dagens hemlis..

En gång åt jag så många köttbullar att jag fick åka till sjukhuset och magpumpas..
Säger bara en sak att när jag har köttbullar i närheten, då är det som om en spärr går och jag bara äter och äter.. Vet att det inte är bra för mig men det går liksom inte att hjälpa.. Just nu går jag på möte med AKÄ (anonymaköttbulleätare) och det går faktiskt framåt.
Första steget för mig var att erkänna för mig själv att jag faktiskt hade ett problem, att jag stod maktlös mot köttbullarna.
Andra steget var att berätta för anhöriga om mitt problem, det gick också ganska bra. Nu är det aldrig någon som har köttbullar hemma när jag kommer på besök. Pga dom vet att jag har ett problem och respekterar det.
Tredje och sista steget för mig är att sluta med köttbullarna. Det är det svåraste för mig men det går sakta men säkert framåt. Idag har jag varit "clean" i hela tre månader och det är jag fruktansvärt stolt över.
Vissa frågar mig varför jag bara inte köper ETT paket köttbullar och äter dom och slutar sedan äta. MEn det funkar inte så.. När man väl har skapat ett beroende så kan man absolut inte ta en enda tugga utan att få återfall..
Alla ni som har samma problem som jag, Hang in there! Det kan bara bli bättre och tillsammans är vi oslagbara <3
Kära hälsningar
Jenny den gode


Kommentarer
Johnny Depp

I believe in you, keep going!! I know you can do it! Love you, babe <3

2012-01-10 @ 09:22:51


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

coolladies

The blog that never sleeps ♥

RSS 2.0